Penyokong Setia

07 September 2010

nek baq vs apam balek

agak lucu bila tengah tengah malam buta budak budak hingusan baek nih macam tak reti reti nak tidur lepas tuh buat muka seposen bukak topik pasal nek baq dekat borang spring. kan mak dah cakap jangan minum nescafe malam malam buta sapa suruh tak dengar hah sekarang padan muka kelopak mataku yang sepet nih macam dah kena gam jer tak boleh nak tutup. 


denga nama dia pun macam dah lucu sangat kan. mungkin tak bagi korang tapi maaf ya bagi aku sebab tuh first time keyh first time aku denga nama nek baq. macam macam rupa bentuk aku terbayangkan si nek baq nih.


rupa rupanya nek baq adalah sejenis kueh tradisional yang bentuk dia lebih kurang bahulu kecik bak kata sdil dengan kuah melimpah ruah dan diperbuat daripada air gula.


amat sadisnya mula mula aku denga nama nek baq aku terbayangkan benda nih.




dan tindakan aku membayangkan rupa nek baq dengan sedemikian rupa mendapat kecaman hebat daripada inchik amzar, inchik fadhil dan atintin. eyh sumpah malu gila dengan korang bertiga. =.="


tapi naseb baek jugaklah ada anda anda bertiga sekalian. eyh, terima kasih daun keladi laen kali ajarlah lagi. :D kalau beliau beliau bertiga nih tader, maka akan sesatlah aku antara lautan nek baq dan apam balek sampai aku beranak pinak. lepas nih kalau generasi akan datang kata nek baq tuh macam apam balek, hah memang sah dah kompemlah tuh cucu cicit aku. :))


macam nilah rupa nek baq yang sebenarnya. cun okeyh!




terasa macam malu nak mengaku aku orang kelantan sebab aku tak layak lansung dipanggil kelantanese. =.=" macam macam benda dalam bahasa kelantan sumpah kalau korang sebut ternganga nganga jawabnya mulut aku. tak heranlah tahun lepas kuat gila keyh aku dimampuskan oleh seorang ustazah sebab aku tak tahu buah ape mende ntah nama dia. sampai sekaran lupa lagi! sapa sapa boleh tolong ajar saya dialek kelantan yang pekat bia lepas nih dengan bangga boleh bediri sama rendah duduk sama tinggi dengan ustazah tuh? ^^
LIKE LAJU - LAJU :)

No comments: