Penyokong Setia

11 March 2011

Tsunami di jepun

Asalammualaikum wbt :)


Mesti ramai yang dah tahu pasal Jepun dilanda gempa bumi berukuran 8.9 skala ritcher nih kan ? Oke takpe kalau yang dah tahu , boleh baca lagi sekali entry aku nih . :) Kalau yang tak tahu lagi , jom aku bagitahu . :D


Pukul 2 something petang tadi , Jepun dilanda gempa bumi yang kuat sampai tercetusnya tsunami setinggi 13 kaki atau 4 meter . Menakutkan bukan ? Jadi kita as a muslims , jom sama - sama berdoa moga Allah lindungi diri kita , keluarga kita and saudara kita . Tak lupa juga , berdoa untuk semua orang yang ada kat Jepun sekarang nih , harap dorang semua selamat dan dikuatkan semangat . 







Allahu Akbar ! Mungkin Allah bagi dugaan untuk penduduk Jepun , sebab dia nak semua umat manusia ingat dan sedar . Kehidupan kat dunia nih bukan satu kehidupan yang kekal abadi . Jangan terus lalai dan hanyut dalam arus kehidupan . :) 

Apa yang aku tahu based on my readings dalam laman twitter , jumlah mangsa yang terkorban semuanya 26 orang sehingga jam 6.30 petang waktu Malaysia . Yang paling latest , aku tak tahu lagi . Tsunami nih dikatakan yang terburuk pernah berlaku dalam sejarah 140 tahun . Subhanallah , harap saudara kita kat sana selamat . 

Aku on google tadi , lepas tuh aku pun terbaca benda nih :

"Tsunami Alert for New Zealand, teh Philippines, Indonesia, Papua New Guinew, Hawaii, and others. Waves expected over the next few hours, caused by 8.9 eartquake in Japan."


Aku macam bangga tengok Malaysians yang sangat - sangatlah concern tentang nasib rakyat negara lain . Kalau tak percaya boleh usha twitter . :D Tapi ada jugak yang boleh buat lawak pasal benda nih . Tak munasabah lansung . haish ! -.-


Doalah semoga semuanya akan selamat . Amin . 





LIKE LAJU - LAJU :)

No comments: